שירות מידע דינמי מאפשר לך לקבל מידע ממערכת המענה הקולי בזמן אמת, לשמור את המידע בשרת שלך, לקבל החלטות דינמיות ולהחזיר למערכת הוראה מה לבצע בהמשך השיחה.
המערכת תפנה לעמוד שלך בפרוטוקול HTTP סטנדרטי, בשיטת GET, כלומר, כל הפרמטרים של הבקשה ישורשרו לכתובת שתגדיר בשירות
אלו סוגי פניות המערכת יכולה לבצע
פנייה מהירה לצורך עדכון השרת שלך, ללא צורך בהחזרת תשובה
בשיטה זו המערכת פונה לעמוד בשרת שלך עם כל המידע, ומיד סוגרת את הפנייה וממשיכה הלאה
חשוב לדעת שישנם שרתים שלא יצליחו לקבל את הפנייה בשיטה זו, מכיוון שהם סוגרים את החיבור מיד שהוא נסגר על ידינו, ולא מספיקים לשמור את הפנייה
פנייה לצורך עדכון השרת שלך, עם המתנה לאישור
בשיטה זו המערכת פונה לעמוד בשרת שלך, וממתינה עד לקבלת אישור מהשרת שהפנייה התקבלה
במידה ולא יתקבל אישור המערכת תשלח התראה במייל על התקלה
פנייה לצורך קבלת החלטה כיצד להמשיך את השיחה
בשיטה זו המערכת פונה לעמוד בשרת שלך, וממתינה לקבלת תשובה בפורמט מתאים, לפי המערכת תדע כיצד להמשיך את השיחה
להלן רשימת הפרמטרים שהמערכת שולחת
serviceid – קוד השירות במערכת (קוד אוטומטי שמיוצר לכל שירות וניתן לראות אותו בדוחות)
phone – מספר הטלפון של המתקשר (בהודעות קוליות יכיל את המספר אליו יצאה השיחה)
calltype – סוג הקו אליו התקשר המשתמש: FREE – שיחות נכנסות, OUT – הודעות קוליות
callid – מספר מזהה יחודי במערכת לשיחה הנכנסת (המספר יחודי לסוג הקו – calltype)
dest – מספר הטלפון שאליו התקשר המשתמש (בהודעות קוליות יכיל את המספר ממנו יצאה השיחה)
digits – נתון שהמשתמש הקיש בשירות קודם, במידה ולא הוקש כלום מקסימום הפעמים שהוגדר בשירות יתקבל הערך ERROR
lastnum – יכיל נתון שנשמר לשדה הראשון, כברירת מחדל שדה זה תמיד מחזיר את הערך 0
lastnum1 – יכיל נתון שנשמר לשדה השני, כברירת מחדל שדה זה תמיד מחזיר את הערך 0
calldate – התאריך והשעה שבה התחילה השיחה, בפורמט YYYYMMDDHHMMSS
duration – הזמן בשניות שעבר מרגע התחלת השיחה ועד לרגע הנוכחי
constdata – נתון קבוע שנשלח על ידך בשימוש בממשק לשליחת הודעה קולית
taskid – קוד משימה של שליחת הודעות קוליות, פרמטר זה יופיע רק בהודעות קוליות
callstatus – יופיע רק בניתוק שיחה של הודעה קולית, ויכיל אחת מהאפשרויות הבאות:
- ANSWER – השיחה נענתה
- NO_ANSWER – השיחה לא נענתה
- VOICE_MAIL – הגעה לתא קולי (במידה והופעלה אפשרות זיהוי תא קולי)
- NO_KEY_PRESSED – לא הוקש מקש (במידה והופעלה אפשרות זיהוי הקשת מקש)
במידה וביקשת נתונים מטבלת איסוף נתונים ישלחו גם את הפרמטרים הבאים:
insertphone – יכיל את מספר הטלפון שהמשתמש הקיש ונשמר לתוך השדה "מספר טלפון של המשתמש"
data1-10 – יכיל את הערכים שנשמרו בטבלה בעמודות של שדה טקסט
file1-5 – יכיל קישורים להורדת הקבצים שהוקלטו ונשמרו במערכת
המערכת תמיד תשלח את כל הפרמטרים (data1 עד data10 ו file1 עד file5), כאשר הערך 0 אומר שלא נשמר נתון
בפניה לאחר ניתוק ניתוב שיחה ישלחו גם את הפרמטרים הבאים:
outdest – מספר הטלפון אליו נותבה השיחה
outfrom – מספר הטלפון ממנו יצאה השיחה מהמערכת
outduration – סך הכל זמן השיחה המנותבת בשניות
outcallid – מספר מזהה יחודי במערכת לשיחה המנותבת
outstatus – סטטוס השיחה המנותבת, יכיל אחת מהאפשרויות הבאות:
- ANSWER – השיחה נענתה
- NO_ANSWER – השיחה לא נענתה
- ERROR – אירעה שגיאה ביצירת השיחה
- CANCEL – הלקוח שביקש את השיחה ניתק לפני אישור השיחה על ידי הצד השני (בניתוב שיחה מתקדם)
- REJECT – הצד המקבל דחה את השיחה (בניתוב שיחה מתקדם)
התשובה שהעמוד שלך צריך להחזיר
המערכת מצפה לקבל תשובה חוזרת מהעמוד שלך תוך 4 שניות, ובמידה ולא תתקבל תשובה תקינה המערכת תחשיב זאת כשגיאה, תסמן זאת כשגיאה בדוחות, ותשלח מייל התראה לכתובת המייל להתראות טכניות שמוגדרת בחשבון שלך במערכת
החזרת תשובה למערכת מתבצעת על ידי print, echo, response.write או כל פקודה אחרת שמוציאה פלט, כאשר יש לדאוג לא להוציא שום פלט אחר, כגון: תגי HTML, טקסט וכדומה
במידה והפנייה מתבצעת בניתוק השיחה, המערכת לא מתייחסת או ממתינה לקבלת תשובה
באפשרותך להחזיר שתי סוגי תשובות למערכת:
במידה והגדרת שהפנייה תחזיר אישור בלבד, יש לרשום את המילה: OK
חשוב לרשום אותה באותיות גדולות, ללא שום תגים, רווחים, טקסט נוסף וכדומה
במידה והגדרת שהפנייה תחזיר הוראה כיצד להמשיך את השיחה, תוכל להחזיר אחת מהאפשרויות הבאות:
SERVICE XX YY – כאשר XX יכיל את קוד השירות שתרצה שהמערכת תפעיל, ו- YY הינו אופציונלי ויכול להכיל מספר כלשהו שהמערכת תכניס כנתון לשדה ראשון (הפרמטר lastnum)
END_CALL – במידה ותרצה לסיים את השיחה
ERROR – במידה ויש תקלה או שגיאה, המערכת תשמיע הודעת שגיאה קבועה ותסיים את השיחה